Vedení společnosti Geologica Siciliana (dále jen Vedení společnosti) se usneslo na těchto pravidlech:
Assassin je hra, ve které je zapovězeno sebemenší násilí.
Po letech působení se společnost Geologica Siciliana (dále v textu jen „Společnost“) vyvinula v plně funkční mechanismus, schopný ovládnout téměř všechny oblasti zločinu v Brně i okolí. V letošním roce se Společnost rozhodla expandovat i do Prahy se snahou ovládnout také podsvětí na území hlavního města. Její složení, podobně jako struktura, je napůl důsledkem praxe získané dlouhodobou činností a napůl výsledkem práce šíleného génia vedení společnosti označovaného jako Padrinové (jednotné číslo „Padrino“, označení pro ženu v této funkci je „Madrina“). Padrinové jsou nejvyšším článkem hierarchie a dohlíží na práci všech svých podřízených. Jsou jedinou a výlučnou autoritou a jejich slovu se nelze vzepřít. Jsou mozkem společnosti a vydávají veškeré pokyny k činnosti společnosti, sami si však špiní ruce jen velice zřídka a jen v případech nejvyšší potřeby. Všichni níže postavení zaměstnanci společnosti jim projevují náležitou úctu. Nepřipadá v úvahu, aby se někdo jiný prezentoval jako člen vedení. Takovéto jednání by bylo přísně trestáno. Identita těchto osob je obestřena rouškou tajemství, podobně jako jejich záměry a plány.
Hra je rozdělena na podzimní a jarní část. Podzimní část bude probíhat v čase vymezeném na stránkách hry. Do jarní části postoupí dvě nejúspěšnější Famiglie. Měřítkem úspěšnosti Famiglie je bodovací systém, který je specifikován v sekci Bodové hodnocení. Jarní část proběhne na jaře následujícího roku. Termín bude včas zveřejněn.
Hráčem se může stát pouze ten, kdo splní všechny následující podmínky:
Přestane-li v průběhu hry splňovat kteroukoliv z podmínek uvedených výše, oznámí tuto skutečnost neprodleně Vedení společnosti, které rozhodne o jeho další účasti ve hře. Hráč je povinen mít u sebe po celou dobu hry herní legitimaci.
Hráč je povinen pravdivě odpovědět na adresnou otázku jiného Hráče ve věci jeho účasti ve Hře a jeho stavu, tedy je-li živ, nebo mrtev.
Termín a pokyny k registraci budou zveřejněny na webových stránkách. Prvních 180 uchazečů, kteří splní všechny uvedné na internetových stránkách, bude pozváno na osobní schůzku, ostatní se stanou náhradníky. Na základě osobní schůzky Vedení společnosti definitivně rozhodne o přijetí či nepřijetí uchazeče mezi zaměstnance Společnosti.
Hráči jsou rozděleni do Famiglií o maximálním počtu 12 členů. Hlavou každé Famiglie je Don (ženská varianta Donna). Ve chvíli, kdy budou zabiti všichni Hráči Famiglie včetně jejího Dona, končí její účast ve hře.
Každá Famiglie si ze svého středu zvolí jednoho zástupce, který nese označení Don (ženským ekvivalentem je „Donna“). Don je nejen respektovanou osobností v rámci Famiglie, ale i v rámci celé společnosti. Donové se vzájemně drží v úctě a je nemyslitelné, aby byli napadeni některou z konkurenčních Famiglií. Sami si ovšem ruce také nešpiní. Funkce Dona je doživotní. Jeho nedotknutelnost zaniká pouze v případě, že je celá jeho Famiglie vyvražděna, a to okamžikem zadání smrti posledního řadového člena jeho Famiglie do informačního systému. V této chvíli se Don může uchýlit k zoufalým činům a může sám začít likvidovat konkurenci. Donové jsou v neposlední řadě odpovědni vedení společnosti za jednání každého člena své Famiglie a to bez výjimky. Bezesporu největším privilegiem Donů je skutečnost, že se jim dostává určité vážnosti od vedení společnosti. Tento fakt se projevuje zejména tím, že jsou to právě Donové, kteří jednají jménem Famiglií, mohou přímo oslovovat Padriny a mají jako jediní (až na velmi vzácné výjimky stanovené vedením) možnost a zároveň i povinnost účastnit se schůzek Donů, kde probíhají veškerá jednání uvnitř společnosti, uzavírají se spojenectví mezi Famigliemi, vyplácí se odměny za práci a zadávají se nové pracovní úkoly. Více informací lze získat z pravidel, kterými se řídí Donové.
Každý hráč, který není Donem je označován za pěšáka.
Vražda probíhá zásadně a vždy symbolicky! Nástrojem, jímž se vražda provádí, je běžný zubní kartáček. Je zakázáno používat kartáčky, kterými je možno oběť zranit.
Vraždu může provést pouze ten zaměstnanec, který není mrtev, nebo který není zadržován policií. Platná je pouze taková vražda, při níž se vrah k oběti překvapivě přiblíží zezadu a přejede jí kartáčkem po přední části krku. Překvapivé přiblížení je takové, při němž obět nijak nestihne odvrátit útok například útěkem nebo vložením kartáčku do úst (viz níže).
Platná je rovněž vražda, pokud má oběť na krku šálu, vysoký límec a podobně. Pokud oběť spí, je platná i vražda provedená zepředu. Smluvená vražda je nepřípustná.
Po platně provedené vraždě je vrah povinen se prokázat oběti svou herní legitimací. Následně oběť odevzdá vrahovi svou herní legitimaci a je nadále považována za mrtvou.
Vrah není po činu chráněn imunitou, oběť je povinna ho následovat na jím zvolené bezpečné místo k vyřízení formálních náležitostí činu. V případě bezprostřední následnosti několika vražd jsou formální náležitosti vyřešeny postupně v pořadí, v jakém nastaly.
Vrah má povinnost bez zbytečného odkladu zadat vraždu do informačního systému, popis vraždy je možné zadat nejpozději do 16 hodin od zadání vraždy do systému.
Cítí-li se Hráč ohrožen, má možnost utéct, nebo si do úst vložit vlastní kartáček a získat tak imunitu po dobu, než si jej z úst opět vyjme. Takovýto způsob obrany je však hoden všeobecného opovržení a je přípustný pouze v případech, kdy jiný únik není možný.
Úkladná vražda je taková, která byla dopředu oznámena Donem na schůzce Donů. Taková vražda musí být provedena v čase mezi koncem schůzky, na které byla ohlášena, a pondělní půlnocí.
Jakoukoliv spornou situaci se hráči pokusí nejprve vyřešit na místě. Pokud nejsou s to dojít ke shodnému závěru, postoupí rozhodnutí sporu svým Donům. V tomto případě oběť odevzdá svoji herní legitimaci vrahovi a sama si důkladně prohlédne legitimaci vraha. Pokud se vrah oběti neprokáže, nelze vraždu považovat za platnou. Oběť i vrah poté kontaktují své Dony s popisem celé události. Další řešení sporu je již v rukou dotyčných Donů. Pouze v krajním případě je možné o rozhodnutí sporu požádat Vedení společnosti, nicméně tato varianta není preferována.
Kromě Hráčů se hry účastní i blíže neupřesněný počet policistů. Policisté mohou kteréhokoliv z Hráčů zatknout. To udělají vždy, stanou-li se svědky vraždy, nebo vypátrají-li Hráče, na kterého je vydán zatykač. Zatykač je vydán po spáchání každé třetí vraždy.
Zatčení provádí Policista tak, že položí Hráči ruku na rameno a oznámí mu, že je zatčen. Policista se poté prokáže herní legitimací a odebere Hráči jeho herní legitimaci a zadá neprodleně informaci o zatčení do informačního systému. Na příslušné schůzce bude Donovi Famiglie, jejíž člen byl zatčen, nabídnuta možnost složit kauci a vymoci si tak propuštění Hráče. Složením kauce získá Don zpět legitimaci Hráče a ten se vrací do hry v poledne následujícího dne. V případě, že kauce nebude složena, je Hráč prohlášen za mrtvého.
Hráč ve vazbě se považuje za živého hráče. Policisty nelze v rámci hry zabíjet.
Schůzky Donů se konají každý úterní večer na blíže neurčeném místě. Přesný čas a místo bude oznámeno s předstihem Donům. Všem kromě Donů a Hráčů pozvaných Vedením společnosti je v době schůzky zapovězeno vstupovat do budovy, kde se schůzka odehrává. Předmětem schůzky jsou události, které nastaly do půlnoci dne předcházejícího schůzce, není-li řečeno jinak.
Don se může v naprosto výjimečných případech nechat zastoupit jiným živým a nezatčeným Hráčem ze své Famiglie. Tomu však není garantována nedotknutelnost.
Don (případně jeho zástupce) se na schůzku dostaví včas a v náležitém společenském oděvu.
Libovolné dvě Famiglie mohou uzavřít vzájemné spojenectví, které znamená, že členové těchto Famiglií na sebe neútočí. Spojenectví se uzavírá veřejně na schůzce. Trvá přesně týden do další schůzky, kdy, není-li obnoveno, zaniká.
Za každou platnou vraždu obdrží Famiglie odměnu ve výši 1000 dolarů. Za úkladnou vraždu bude vyplácen pětinásobek této částky. Během hry bude možné získat peněžní prostředky i jinými způsoby.
Za získané peníze může Don nakupovat informace. O informace si Don zažádá veřejně na schůzce. Vedení společnosti oznámí, zda je informace k dispozici a navrhne cenu. Kterýkoliv z Donů může zaplatit cenu vyšší a informaci tak koupit pro sebe. Seznam zakoupitelných informací bude sdělen na první schůzce Donů.
Dále bude možné zakoupit licenci na rodinný podnik a oživit hráče za cenu dle tarifu sděleném na schůzce Donů.
Rodinný podnik je Famiglií zakoupený bar, hospoda, restaurace či herna, případně jiné zařízení po schválení Vedením společnosti. V rodinném podniku jsou členové této Famiglie nedotknutelní. Don Famiglie může ve svém podniku zaručit nedotknutelnost také členům ostatních Famiglií následujícím způsobem:
V rodinném podniku je Don oprávněn pořádat turnaje v hazardních i jiných hrách dle charakteru podniku, případně provozovat jiný druh výdělečné činnosti.
Všichni zaměstnanci společnosti se řídí přísným etickým kodexem. Jeho porušení má za následek nejrůznější typy sankcí, mezi které lze zahrnout mimo všeobecného opovržení i vyloučení ze společnosti a smrt (ne vždy nutně v tomto pořadí).
Kodex je tvořen těmito pravidly:
Hodnota hráče | |
---|---|
Počet vražd | Počet bodů |
0 | 1 + 0 |
1 | 1 + 0 |
2 | 1 + 1 |
3 | 1 + 2 |
4 | 1 + 3 |
5 | 1 + 4 |
… | … |
Při oživení hráče se na tohoto pohlíží, jako by spáchal 0 vražd.
Při spáchání vraždy Famiglie získává tolik bodů, kolik je hodnota zavražděného hráče. O tyto body Famiglie nemůže už nikdy v budoucnu přijít.
Celkový počet bodů Famiglie je tvořen součtem bodů získaných za spáchané vraždy spolu se součtem hodnot všech živých hráčů.
Hodnota hráče je jedna plus počet vražd jím provedených nepočítaje první (nehledě na hodnotu zabitého).
Hráč Alphonse G. C. z Famiglie Abbietto začíná hru s hodnotou 1. Poté co zabije Jima Colosima má Alphonse stále hodnotu 1. Při každé další vraždě mu však vzroste hodnota o 1. Takže když se na Alphonse podíváme po dni svatého Valentýna, kdy mu na konto přibylo dalších 7 vražd, tak jeho hodnota je 8 (1 jako základ a 7 za 7 vražd mimo první - celkově tedy 8 vražd).
Při vraždě Famiglie získává tolik bodů kolik je hodnota zavražděného.
Když by Alphonse byl zabit na začátku hry, Famiglie jeho vraha by získala 1 bod za vraždu a jeho vrah by si (v případě, že by se nejednalo o jeho první vraždu) zvýšil hodnotu o 1. Kdyby Alphonse byl zabit po dni svatého Valentýna, tedy s hodnotou 8, tak by si Famiglie vraha připsala 8 bodů a hodnota vraha by se (opět pouze v případě, že by se nejednalo o jeho první vraždu) zvýšila o 1.
Počet bodů Famiglie je součtem bodů za vraždy a hodnoty živých hráčů.
Na začátku hry má Famiglie Abbietto tolik bodů, kolik má živých hráčů, což je v případě 12 hráčů 14 bodů (11 za pěšáky a 3 za Dona). Po dni svatého Valentýna má Abbietto 37 bodů - pro jednoduchost je jediný, kdo někoho zabil, pěšák Alphonse - jeho hodnota je 8. Abbietto ztratila hráče Johnny Torria, tudíž jí zbývá 9 dalších pěšáků, z nichž má každý hodnotu 1 (nezabili nikoho), a Don s hodnotou 3. To je dohromady 20 (8+9+3). Spočtěme teď Alphonsovy oběti: Jim Colosimo byl zkušený zabiják s hodnotou 3 - jeho vražda je za 3 body, celkově tedy 23. Na svatého Valentýna byli konkurenční gansteři zabiti jak se patří, každý s dvěmi vraždami, tedy každý je za 2 body. Za tuto akci Abbietto získala 14 bodů, dohromady tedy 37 bodů.